Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x
Śledź przesyłkę
Potrzebujesz pomocy?
Jeżeli mają Państwo jakieś pytania zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami. kontakt

W jakich sytuacjach paczka może wrócić do nadawcy?

Podczas wysyłania przesyłek może dojść do wielu różnych sytuacji. Czasem kończą się one dla nas negatywnie, a wysyłane paczki, zamiast trafić w ręce adresata, docierają z powrotem do nas. Dzieje się tak z wielu powodów, które trzeba znać. Tym bardziej że w niektórych przypadkach główną przyczyną powrotu paczki jest nasz błąd.

Powrót paczki — kiedy dochodzi do takiej sytuacji?

Jeśli zastanawiasz się nad tym, kiedy paczka wraca do nadawcy, to musisz wiedzieć, że może zdarzyć się to z różnych przyczyn. Oczywiście nie każdą z nich da się przewidzieć. Jednak, kiedy poznasz te najpopularniejsze sytuacje, będziesz miał większą szansę na zminimalizowanie ilości takich zdarzeń.

Najczęstsze powody, dla których paczka wraca do nadawcy

  • Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy klient lub po prostu osoba, do której wysłałeś paczkę z premedytacją jej nie odbierze. Powodów może być naprawdę wiele. Jednak kurier zmuszony będzie do tego, aby odesłać paczkę do nadawcy.
  • Kiedy adresata naszej przesyłki nie będzie akurat w domu, to przesyłka także może trafić z powrotem do nadawcy. W drugiej części artykuły zostanie wyjaśnione dokładnie, w jakiej sytuacji może mieć to miejsce.
  • Błędnie wpisałeś adres, pod który miała dotrzeć paczka. W gruncie rzeczy takie sytuacje także mają miejsce. Dlatego koniecznie musisz kilka razy sprawdzić list przewozowy przed rozpoczęciem drukowania. Firma kurierska nie będzie ponosić odpowiedzialności za pomyłki tego typu.
  • Może zdarzyć się również tak, że konsument zwraca produkt za pomocą kuriera za pobraniem, jednak firma nie musi respektować tego sposobu. Wtedy również paczka wróci do nadawcy. Dodatkowo będzie on musiał pokryć koszt dwóch wysyłek. Dlatego przy zwrotach lub reklamacjach, warto najpierw zaznajomić się z regulaminem danego sklepu, aby nie dochodziło do takich sytuacji.

CIEKAWOSTKA: Warto zdawać sobie sprawę, że jeśli klient nie odebrał paczkę, a wybrał przesyłkę za pobraniem, to możesz oczekiwać od niego odszkodowania. Dlaczego? Bo mimo iż paczka wróciła do Ciebie, to umowa sprzedaży została zawarta z chwilą, kiedy wybrał on produkt drogą internetową. Tym samym jest ona wiążąca, nawet kiedy paczka nie zostanie odebrana. Koniecznie trzeba bronić wtedy swoich praw. Jednak będzie się to odbywać już drogą sądową.

Co się dzieje, kiedy kurier nie zastanie odbiorcy Twojej przesyłki?

Trzeba podkreślić, że cenione firmy kurierskie wysyłają adresatom SMS-y lub e-maile preawizacyjne. W ten sposób dokładnie wiadomo jakiego dnia pojawi się kurier. Jednak bywają sytuację, kiedy jesteśmy w pracy lub wydarzy się coś nagłego i nie możemy odebrać paczkę. Co wtedy się z nią dzieje? Otóż wiele zależy od tego, z jaką firmą mamy do czynienia. Najczęściej jednak procedura odbywa się w następujący sposób:

  • Kurier przybywa po raz pierwszy do adresata paczki, kiedy go nie zastanie to odjeżdża biorąc ją ze sobą. Adresat otrzymuje awizo z dokładną informacją, kiedy kurier pojawi się następnym razem.
  • Po maksymalnie dwóch dniach kurier podejmuje drugą próbę dostarczenia przesyłki.
  • Jeśli i ona zakończy się niepowodzeniem, paczka zostanie przewieziona do lokalnego oddziału. Wtedy też należy odebrać ją osobiście w terminie 3-5 dni roboczych.
  • Gdyby do tego czasu paczka nie została odebrana, to następuje odesłanie jej do nadawcy. Wtedy też zostaje on obciążony wszystkimi kosztami.

Istnieją firmy kurierskie, które akceptują możliwość odebrania paczki przez sąsiada. Jednak powinno odbywać się to za zgodą każdej ze stron. Wtedy też znika problem z odsyłaniem przesyłki do nadawcy.