Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x
Śledź przesyłkę
Potrzebujesz pomocy?
Jeżeli mają Państwo jakieś pytania zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami. kontakt

Uszkodzenie przesyłki podczas transportu

Każda przesyłka, na każdym etapie transportu jest narażona na uszkodzenia, które mogą powstać w wyniku różnych zdarzeń losowych, czy też błędu ludzkiego. Dlatego bardzo ważnym jest jej odpowiednie spakowanie i przygotowanie do transportu (przeczytaj poradnik jak zabezpieczyć paczkę na czas transportu).

Wszystkie poniższe czynności mają na celu jak najszybsze rozwiązanie powstałego problemu.

 

 

 

Uszkodzenie przesyłki podczas transportu.

 

Zrób zdjęcia podczas pakowania przesyłki oraz przygotuj spis przedmiotów.

Podczas pakowania przesyłki wskazanym jest sporządzenie dokumentacji fotograficznej z przebiegu wykonywania tej czynności, jak i sporządzenie listy przedmiotów znajdujących się w paczce. Dokumentacja taka pomaga w przypadku wystąpienia uszkodzenia przesyłki i dochodzeniu swoich roszczeń przed przewoźnikiem.

Umieść kopię listu przewozowego w przesyłce.

Pomaga ona w zlokalizowaniu przesyłki jeśli przez błąd operacyjny lub odklejenie się etykiety zostanie uznana za zaginioną. Pierwszą czynnością jaką wykonują pracownicy przewoźnika w chwili gdy pojawi się przesyłka bez etykiety, to sprawdzenie wnętrza paczki czy nie znajduje się w niej kopia listu przewozowego.

W przypadku zaginięcia przesyłki, przewoźnik prosi o podanie wszystkich szczegółów dotyczących opakowania i zawartości, co ma na celu pomóc w jak najszybszym zlokalizowaniu przesyłki. 

 

Sporządzenie protokołu szkody.

O ile w przypadku zaginięcia przesyłki procedura zgłoszenia jest dość prosta, to przy uszkodzeniu przesyłki niezbędnym jest sporządzenie protokołu szkody z kurierem.

Protokół szkody pozwoli na rozpoczęcie procedury odszkodowawczej - jeśli uszkodzenie nastąpiło z winy przewoźnika.

Jeśli podczas odbioru przesyłki, odbiorca stwierdza uszkodzenie opakowania, powinien w obecności kuriera sprawdzić zawartość i sporządzić z nim protokół szkody (może zdarzyć się tak, że protokół szkody zostanie sporządzony w innym dniu po zgłoszeniu zaistnienia faktu przez kuriera w magazynie wydającym paczkę). Wskazanym jest sporządzenie dokumentacji fotograficznej, która będzie zawierała widok całego opakowania, zawartości po otwarciu przesyłki i uszkodzeń zawartości. Jeśli uszkodzenia zostaną zauważone dopiero w chili otwarcia przesyłki, a kurier już dawno odjechał, to również należy sporządzić dokumentację fotograficzną oraz należy zachować opakowanie. Następnym krokiem jest zgłoszenie do zleceniobiorcy usługi kurierskiej zaistniałego faktu, aby został umówiony podjazd kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody. Sporządzenie protokołu nie jest jednoznaczne z wzięciem odpowiedzialności przewoźnika za powstałe szkody, jest to początek procedury reklamacyjnej, a przewoźnik ocenia każdy aspekt powstałej szkody (przyczyna, przebieg, skutki). Jeśli uzna on że przesyłka nie była odpowiednio zabezpieczona do transportu, to ma prawo do odrzucenia wszelkich roszczeń.