Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x
Śledź przesyłkę
UPS TNT
Potrzebujesz pomocy?
Jeżeli mają Państwo jakieś pytania zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami. kontakt

Uszkodzenie przesyłki podczas transportu

Każda przesyłka, na każdym etapie transportu jest narażona na uszkodzenia, które mogą powstać w wyniku różnych zdarzeń losowych, czy też błędu ludzkiego. Dlatego bardzo ważnym jest jej odpowiednie spakowanie i przygotowanie do transportu (przeczytaj poradnik jak zabezpieczyć paczkę na czas transportu).

Wszystkie poniższe czynności mają na celu jak najszybsze rozwiązanie powstałego problemu.

 

 

 

Uszkodzenie przesyłki podczas transportu.

 

Zdjęcia z pakowania przesyłki oraz spis przedmiotów.

Podczas pakowania przesyłki wskazanym jest sporządzenie dokumentacji fotograficznej z przebiegu wykonywania tej czynności, jak i sporządzenie listy przedmiotów znajdujących się w paczce. Dokumentacja taka pomaga w przypadku wystąpienia uszkodzenia przesyłki i dochodzeniu swoich roszczeń przed przewoźnikiem. Pomaga ona również w zlokalizowaniu przesyłki jeśli przez błąd operacyjny lub odklejenie się etykiety zostanie uznana za zaginioną.

Umieszczenie kopii listu przewozowego w przesyłce.

Przewoźnik prosi wtedy o podanie wszystkich szczegółów dotyczących opakowania i zawartości co ma na celu pomóc w jak najszybszym zlokalizowaniu przesyłki, podobnie jak umieszczenie kopii listu przewozowego w paczce - pierwszą czynnością jaką wykonują pracownicy przewoźnika w chwili gdy pojawi się przesyłka bez etykiety, to sprawdzenie wnętrza paczki czy nie znajduje się w niej kopia listu przewozowego.

 

Sporządzenie protokołu szkody.

O ile w przypadku zaginięcia przesyłki procedura zgłoszenia jest dość prosta, to przy uszkodzeniu przesyłki niezbędnym jest sporządzenie protokołu szkody z kurierem. Protokół szkody pozwoli na rozpoczęcie procedury odszkodowawczej - jeśli uszkodzenie nastąpiło z winy przewoźnika. Jeśli podczas odbioru przesyłki, odbiorca stwierdza uszkodzenie opakowania, powinien w obecności kuriera sprawdzić zawartość i sporządzić z nim protokół szkody (może zdarzyć się tak, że protokół szkody zostanie sporządzony w innym dniu po zgłoszeniu zaistnienia faktu przez kuriera w magazynie wydającym paczkę). Wskazanym jest sporządzenie dokumentacji fotograficznej, która będzie zawierała widok całego opakowania, zawartości po otwarciu przesyłki i uszkodzeń zawartości. Jeśli uszkodzenia zostaną zauważone dopiero w chili otwarcia przesyłki, a kurier już dawno odjechał, to również należy sporządzić dokumentację fotograficzną oraz należy zachować opakowanie. Następnym krokiem jest zgłoszenie do zleceniobiorcy usługi kurierskiej zaistniałego faktu, aby został umówiony podjazd kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody. Sporządzenie protokołu nie jest jednoznaczne z wzięciem odpowiedzialności przewoźnika za powstałe szkody, jest to początek procedury reklamacyjnej, a przewoźnik ocenia każdy aspekt powstałej szkody (przyczyna, przebieg, skutki). Jeśli uzna on że przesyłka nie była odpowiednio zabezpieczona do transportu, to ma prawo do odrzucenia wszelkich roszczeń.